joi, 10 decembrie 2009

"Arena Nationala", Bucuresti
Mai 2008
Primarul Neculai Ontanu a semnat, marti, autorizatia de construire a Arenei Nationale, cel mai mare si modern stadion din Romania destinat competitiilor sportive internationale fiind urmand a fi amplasat in Sectorul 2 al Capitalei. Arena Nationala este un proiect de mare importanta care pune bazele singurului stadion din tara ce va corespunde si celor mai exigente cerinte in domeniu. Unul din elementele de unicitate va fi accesul suporterilor la meciurile de fotbal care se va face simultan prin cele 94 de cai de acces, astfel incat spectatorii se vor putea prezenta cu cel mult 20 de minute inainte de inceperea partidelor si nu cu cel putin cu doua ore cum se face in prezent pe toate stadioanele existente.
Noul stadion va fi construit dupa modelul similar al celui din Frankfurt - Germania si are stabilit ca termen de finalizare luna mai a anului 2010, iar valoarea investitiei se ridica la suma de 411.062.996,36 lei, fara TVA. Arena Nationala va avea o capacitate de 55.000 de locuri pentru spectatori, din care 20.000 de locuri vor fi la tribuna I, cai de acces auto si pietonale, restaurante si sali de conferinte. Pentru confortul spectatorilor, tribunele se vor acoperi cu o membrana usoara, intinsa, sustinuta de un sistem de cabluri dispuse radial.
Potrivit proiectului elaborat de JW Max Bogl - Astaldi si UAUIM - CCPEC se vor construi doua subsoluri in care vor fi amenajate locurile de parcare, spatiile tehnice si cele destinate echipelor de fotbal, antrenorilor si reprezentantilor presei, precum si accesul fotbalistilor. La parter vor fi prevazute accesele spectatorilor si spatiile destinate lojelor. Etajul I va fi destinat lojelor pentru oaspetii de onoare, etajul II va cuprinde inelul de distributie al circulatiilor pentru spectatori, circulatie care deserveste balconul stadionului ce va avea o capacitate 35.450 locuri.
Prin aprobarea documentatiei de urbanism de catre edilul Sectorului 2, fostul Stadion National "Lia Manoliu" va fi reconstruit integral si modernizat in vederea clasificarii sale ca stadion tip "Arena Nationala" de categoria I la nivel de competitii internationale cu satisfacerea tuturor cerintelor UEFA. Dupa finalizarea tuturor lucrarilor, Arena Nationala va intra in circuitul competitional international si va deveni un simbol pentru Capitala prin conditiile deosebite pe care le va pune la dispozitia jucatorilor si suporterilor echipelor de fotbal.
Necesitatea construirii unui nou stadion s-a impus ca urmare a faptului ca vechiul amplasament nu corespundea exigentelor standardelor actuale pretinse in competitiile internationale. Construit in anii 1952 -1953 pentru a fi folosit in premiera cu ocazia Jocurilor Sportive ale Festivalului Mondial al Tineretului din vara anului 1953, atat pentru concursurile de atletism, cat si pentru meciurile de fotbal, Stadionul "Lia Manoliu". Finantarea executarii lucrarilor la "Arena Nationala" va fi suportata de Primaria Municipiului Bucuresti si Guvernul Romaniei.
Iulie 2009

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a verificat, miercuri, stadiul lucrărilor la noul stadion naţional "Lia Manoliu", prilej cu care a aflat de la firma constructoare că lucrările sunt finalizate în proporţie de 35-40%.
Primarul Capitalei a fost informat despre stadiul lucrărilor şi problemele tehnice actuale, adresându-i-se cererea de aprobare şi a realizării acoperişului.Valoarea acestuia ar ajunge la circa 14 milioane de euro."Lucrările la stadion trebuie să continue şi ele sunt finanţate de municipalitate până în luna august. După această dată, potrivit contractului, constructorii pot executa lucrări pe cheltuiala proprie timp de trei luni, perioadă în care Guvernul trebuie să asigure resursa financiară necesară pentru continuarea lucrărilor", a menţionat primarul general.Oprescu a spus că până în prezent constructorii au reuşit să recupereze întârzierile produse, declarându-se în general mulţumit de modul de lucru al executantului.Primarul general a afirmat şi de această dată că nu doreşte să renunţe la ideea majorării numărului locurilor de parcare, numărul acestora putând să ajungă în opinia sa la 6000, în afara celor prevăzute în proiect."Vorbim de un stadion cu 55000 de locuri şi de aceea ar fi necesare 18.000 locuri de parcare, dacă ţinem cont că din 5 persoane, una vine cu maşina. Nu putem ajunge la această cifră, dar 6000 de locuri în plus ar putea satisface cerinţele", a mai spus Oprescu.Edilul şef a adăugat că va continua să aibe discuţii punctuale cu constructorii privind realizarea stadionului, urmând ca în acest cadru să dea un răspuns acestora în privinţa realizării acoperişului.Lucrările stadionului "Lia Manoliu" sunt finanţate toată luna august din bugetul municipalităţii, sprijinul financiar al Guvernului fiind aşteptat cât mai curând, pentru ca lucrările să se încheie la termen.La sfârşitul lunii mai, premierul Emil Boc a inspectat şi el alături de primarul general al Capitalei lucrările de pe şantierul noului stadion naţional "Lia Manoliu", care ar urma să găzduiască în 2012 finala Cupei UEFA la Bucureşti.Întrebat dacă Executivul îşi va menţine angajamentul de a achita 80% din costul lucrărilor, Boc a reiterat că proiectul este o "prioritate" a actualului cabinet şi că va continua să-l sprijine.Stadionul "Lia Manoliu", fost "23 august" a fost construit în anii 1952-1953, fiind dat în folosinţă cu ocazia Jocurilor Sportive din cadrul Festivalului Mondial al Tineretului, din vara anului 1953.Înlocuirea acestuia cu o Arenă Naţională reprezintă o investiţie de peste 411 milioane lei, fără TVA, finanţarea execuţiei lucrărilor fiind suportată de Primăria Municipiului Bucureşti şi Guvernul României. Acesta urmează să găzduiască în 2012 finala Cupei UEFA la Bucureşti. Stadionul Naţional Arena va avea o clasificare de categoria I şi o capacitate de 55.000 de locuri. Proiectul noii arene are o valoare de 120 milioane de euro (fără TVA) şi ar trebui să fie finalizat în luna mai 2010.Noua structură a stadionului, după încheierea procesului de modernizare început în decembrie 2007, va include două subsoluri - din care unul pentru vestiare, iar celălalt pentru presă - loja pentru VIP-uri la etajul I, gradene pentru presă şi spaţii comerciale la etajul II, precum şi gradene - balcon pentru cabinele crainicilor de la radio şi televiziuni sau regii tehnice la etajul III.
Poze noul Stadion






Lucrarile de la noul stadion









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu